old town and old friends

Hej allihoooopa!

Ikväll blev det margaritas och tacos i Old Town San Diego med gänget. Supermysigt område! Har varit på föreläsning för större delen av mina kurser nu och det verkar lovande. På torsdag kommer Nikolina och då börjar det första äventyret för terminen! Planer för helgen är redan spikade men därefter får vi se vart det bär hän.

Vad jag lärt mig idag: att det finns en japansk seriefigur som man tydligen måste veta om, annars är det "som om att man aldrig har varit barn" enligt min japanska vän. Jag kontrade med Alfons Åberg vilken kanske inte var jätterättvist med tanke på Sveriges storlek jämfört med Japans. Anyway här har vi honom (tror det är en han):



funderar stark på att kolla några avsnitt. Kanske är ett bra alternativ till Disney's klassiker.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Klara

Asså det är en film, dålig kass. /emil

2012-01-11 @ 16:58:24
Postat av: Emil

Fick igår reda på att Totoro (enligt diverse urban legends och konspirationsteorier) är baserad på en sann historia om hur två flickor blev mördade. Totoro är alltså ingen snäll mysfarbror i skogen utan en dödsgud. Bifogar en bild: http://1.bp.blogspot.com/_Eh9SRwE3eTk/SKag45EFAaI/AAAAAAAACv4/EbpMXNayYkU/s400/bff.jpg



Studio Gibli (aktuellt filmbolag) dementerar dock detta.

2012-01-23 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0