livin' in america

O to the K. Idag är det plugg på schemata (sa inte Fredrik Lindström att bestämd form av schema var så någon gång? läskigt det var att skriva Lindström, som att jag med mening skrev mitt efternamn fel. buhuu never again). Okej men det är plugg som gäller och lite träning. Har kommit in i ett bra flow med någon slags träning varje dag om det så bara är 15 min. Känns skönt när man vaknar upp lite öm i musklerna efter gårdagens pass.
Vidare till en historia om gårdagskvällens äventyr. Det var utgång nere i Down Town, som vanligt roligt. Det lustiga händer när vi befinner oss inne på pizzastället som ligger vägg i vägg med klubben. Jag och Nina har precis beställt och sitter fint och väntar vid ett bord. En kille rusar in och börjar skrika lite till några killar i hörnet. Innan vi vet ordet av springer tio killar till in och startar något som skulle kunna vara ett makalöst bra regisserat gängbråk i en film. Jag och Nina kutar ut på tre röda och gömmer oss bakom en bil. Polisen är där inom 3 sekunder men vi hinner ändå se både bord och stolar flyga omkring inne på det lilla pizzastället. Läget lugnar ner sig men jag passar på att ringa min taxikille, vill hem genast. Jag får min pizza slice, äter den och vi möter upp taxin runt hörnet. Vi känner hur stämningen bland folk återigen bubblar upp, denna gång för att folk är desperata att få taxis, så vi får springa in i taxin och rivstarta. Som taxikillen sa när alla satt på plats, lyckliga att få komma hem: "En kille slängde sig över motorhuven på bilen och skrek att han kunde betala 1000 dollar bara jag körde honom hem". Tur att han valde att köra hem lilla moi istället för bara 50. That's real friendship!
bye bye
carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0