att vara utan internet är som att vara utan internet

Hej allesammans.

Har ju såklart inget internet i lägenheten förrän om typ en vecka så har därför spenderat (även just nu faktiskt) 4 h på ett cafe intill skypandes, chattandes och banköverförandes. Har aldrig harft så många olika konton och grejer (ICA bankkort är bra grejer när man är utomlands, kostar inget att ta ut.) men det kanske jag inte ska skryta om här så man blir rånad eller något. Tanken var ju att jag skulle ha tagit bilder på lägenheten och korridoren fram till lägenhetsdörren (vilken ser ut som att den är tagen direkt ur The Shining men jag har alltid gillat den filmen på något sätt så det känns okej) men det hanns inte med. Så ni får längta lite till efter att se mitt base camp. Varning dock, mycket IKEA stuff. Ambassadör för Sverige ju. Vad ska man göra.

Igår såg jag en säl, eller rättare sagt typ 30 sälar skuttandes på land och i havet. De var precis så söta som jag hade tänkt mig att de skulle vara men de var sjukt mycket snabbare än jag tänkt mig att det skulle vara. Blev ärligt talat lite rädd och fick en bild av hur jag blev jagad av en säl. (Märker även hur dåligt jag skriver på svenska, tur att jag har den här bloggen så jag inte tappar modersmålet totalt. Nikolina sa att jag pratade snabbare än vanligt också. Lättpåverkad liten flicka är vad jag är.) Min tyske kompis Philipp sa även att då har var ute och surfade skådade han en leopardhaj just under sig. (Akademiskt skrivet.)

Gårdagens lärdom var att Californication betyder sex så alla vi som sjungt på Red Hot Chilli Peppers fantastiska låt har alltså inte suktat efter ett liv i Kalifornien utan något helt annat.  

Ikväll blir det Pacific Beach eller PB som det kallas med mer slaaang. Där är det TACO TUESDAY och du kan välja att ta en fish taco som alla snackar varmt om. (ööööhhh) I min får det nog bara bli bönor.

Ciao C

Kommentarer
Postat av: Klara

Haha, måste säga att det är väldigt roligt att följa dig här på bloggen, keep on rockiNNN! Puss från maj

2011-09-21 @ 09:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0