week 8?!

Numera verkar jag skitskum i mina roommates ögon då de förstod att jag kom från ett ställe där antalet invånare var färre än bara Kaliforniens invånare, färre än t.o.m. endast sydkaliforniens invånarantal. Den självklara frågan från deras sida: "Are you comfortable with finding your future husband in such a small crowd?"  Sen när har 9 miljoner blivit "a small crowd". Och nästa självklara uttalande "I allmost have a million friends, that coutnry wouldn't be enough for me" tillägg "it's so cold there as well". Något har de ju rätt om.

Blev kallad till specialsamtal med min övningsledare i en av kurserna, skit tänkte jag som känt att jag gjort ett hyfsat jobb hittils. Har väl bara glömt något fundamentalt, och min karriär inom det området är väl över nu. Ja, det är lätt att överanalysera när man inte riktigt får kläm på tonen av vad någon skriver i ett mail. SPRÅKBARRIÄR. Väl där var det endast rutincheck som alla i klassen var tvugna att gå genom. Han frågade dock om jag inte kunde ta och titta över mitt språk lite, jag drog hela utbytesstudentgrejen och han såg på mig i ett annat ljus. Jag skämdes mest efteråt och kände mig rätt patetisk. Note to myself: skaffa ordbehandlingsprogram med spell check.

Hasta manana

Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0