shit pommes

Nej men hej igen. Igår var det fest på campus vilket alltid resulterar i att ett skrattretande stort antal poliser kommer på besök. De arresterar några stycken, skrämmer livet ur några andra och är hyfsat otrevliga. När jag var ute på klubb i stan var poliserna istället måna om att alla fick en taxi hem och berättade glatt om allt man kan se och göra i San Diego. På campus finns det många som agerar extra mamma/pappa men det är väl fint på ett sätt också.

Över till andra extra mammor och pappor så tog jag och Nina kära buss 101 (the breeeze som den också kallas) upp till Cardiff by the sea för att gå på den stora host family festen. Mycket prat, mycket lasagne och sallad och tårtor. Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid hela bordsbönsgrejen. "Thankyou God for letting us be here together. Thankyou for all de food, drinks and especially the sallad". Sallad är viktigt.



Nu spenderar jag resten av kvällen på balkongen studerandes spanska ord. (Quiz imorrn, remember)
Förlåt för fotbilden.

Ni får en till bild bara för att det känns rätt:


såhär blir det ibland när man väntar på bussen till skolan om man börjar halv tio typ, för alla gillar att börja halv tio. Men alla är bra på att stå i led så det är bara att vänta lite så är man snart på väg.

Ciao

Carro


Kommentarer
Postat av: Maria

Du bor ju som en Hollywood fru! Fett LIKE!

2011-10-04 @ 14:21:08
URL: http://mariainphilly.blogspot.com/
Postat av: Gustav

Kostrådsböcker säljer väl bra nu?



Skall nog ge ut en:

"Gud glömde inte salladen"

2011-10-05 @ 19:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0