hemmamys

Okej nu hade det gått 3 dagar och 23 h sedan jag senast uppdaterade bloggen. Betyder detta att arbetsbördan i skolan blivit enorm? Nej inte direkt men har redan haft tre "läxor" efter en vecka. Läxor är liksom helt okej att ha här i USA, lite som att vara tillbaka på gymnasiet. Har bara tenta i en av mina kurser så det jämnar väl ut sig.

Bara en av mina kurser har de typiska föreläsningsformatet där ett stort antal studenter sitter och lyssnar på föreläsaren som skriver på tavlan längst fram i salen. I de andra kurserna är klasserna mycket mindre, runt 15 personer, vilket gör att man är mer en del av lektionen. Man lever också i den ständiga rädslan av att föreläsaren när som helst frågar dig något kring det problem han ställt upp på tavlan. Som den patriot man är vill man ju helst svara något riktigt intelligent.

Ikväll är det myskväll hemma och jag har städat så fint och vad är då bättre än att ta bilder och lägga upp här (HURRAAA jublar ni). Så här kommer mitt hem:



Mitt rum där det mesta är vitt. Och ja det är en lattefärgad heltäckningsmatta *nöjd*.



En av mina tre garderober.



Min fina toalett. Vet inte hur viktigt den var att se för er men jag är så stolt över min matta (ikea barnavdelningen om du också vill ha en) och att jag har ett alldeles eget badkar. Vuxenpoäng upphöjt till tusen.

På måndag har jag quiz de vocabulario i spanskan, ingen ro här inte. Och som ett tecken från gud (ja här är gud mycket populär, fick minst tre flyers idag angående olika kristna grupper på skolan plus att några killar vi lärde känna när vi spelade volleyboll lite avslappnat frågade om vi hade lust att hänga med på biblestudies ikväll. jag sa att jag skulle på födelsedagsfest. Kändes fel att neka gud med "jag ska hem och chilla framför tv:n") damp spanskaboken ner i brevlådan idag.

los pantalones cortos - shorts
una minifalda - a mini skirt (ja den delen av boken är definitivt från 1994)
de todo un poco -  a bit of everything
la patineta - skateboard
la mascota - pet

Hasta la vista

Carro


Kommentarer
Postat av: niko

sjuuukt! eller jag vet inte vad som är sjukast, att du har ett coolt amerikanskt flashigt rum eller att du har städat... ? (endast skivbordet avslöjar att det kanske är Carro som bor där)

XX

2011-10-01 @ 07:45:57
Postat av: Bella

men gud vad härlig lattefärgad heltäckningsmatta. man slängs ju rätt tillbaka till det glada 90-talet!!! gillar dock din matta i badrummet, den är så 2011 hhihi. ÅH, men du måste ju testa bibelstudies!!! asfett ju :)

PUSSSSS min fina

2011-10-02 @ 17:24:15
Postat av: Bella

men gud vad härlig lattefärgad heltäckningsmatta. man slängs ju rätt tillbaka till det glada 90-talet!!! gillar dock din matta i badrummet, den är så 2011 hhihi. ÅH, men du måste ju testa bibelstudies!!! asfett ju :)

PUSSSSS min fina

2011-10-02 @ 17:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0